Elektrovětroně

Elektrovětroňům jsem se začal věnovat teprve na jaře roku 2006; předtím jsem využíval pro motorizaci větroňů spalovacích motorů jak ve špici tak i na pylonu. Od r. 1991, kdy jsem začal létat s rádiem řízenými modely, jsem vystřídal ve funkci pomocných spalovacích motorů řadu značek a kubatur od 0,33  do 2,5 ccm.

Dosud jsem zalétal tyto modely:

Acrux - rozpětí 780 mm, motor AEORC MM1906 ADH300S 2400KV

Jepice - rozpětí 760 mm, motor AEORC MM1408 ADH100 1850 kV

Rubicone - rozpětí 1000 mm, motor Surpass Hobby 2204 1200 kV

Motýlek - rozpětí 1294 mm, motor Surpass Hobby 2208 1350 kV

P-13 Sport Elektro - rozpětí 2500 mm, motor EMAX GT2812-10

Vážka - rozpětí 1502 mm, motor EMAX GT2210-13

Žába - rozpětí 860 mm, motor Dys D2225-12/1350 kV (dříve Dys D2225-12/2000 kV)

Orion v3 - rozpětí 1986 mm, motor Axi 2820/10

Sirius - rozpětí 3070 mm, motor Turnigy 3648 850 kV (červený)

Mariposa - rozpětí 1100 mm, motor Turnigy TG 2205/50

Variant II - rozpětí 2000 mm, motor AXI 2217/20; od léta 2011 Turnigy 2836 1000 kV; od léta 2012 Axi 2814/12; od konce léta 2018 Emax GT2218/10

Basic - rozpětí 1300 mm, motor AXI 2212/34; od r. 2008 Roton 200w; od r. 2014 s motorem Turnigy 2836-1000 kv (červený)

Mistral - rozpětí 2600 mm, motor AXI 2820/10; od konce jara 2009 AXI 2820/14; od léta 2011 Turnigy 3639-1100 kV (červený)

Obecně k elektrovětroňům:

Rušení na 2,4 GHz:

Jak dál:

Letový park elektrovětroňů je dost rozsáhlý, nicméně stavím menšího termického větroně o rozpětí 1250 - 1300 mm s profilem HD48B a jsem zvědavý na jeho vlastnosti.

Archiv drobných zpráv

Pozor na baterie!
Poznámkový blok drobných elektroudálostí
Proměny Mistrála