Létání s Mistrálem

Vzhledem k tomu, že mám tři provozuschopné elektrolety, musím se přinutit více létat. Neodolal jsem ani před vánoci, kdy jsem na letišti v Hronově byl úplně sám a za mrazu poletoval s Mistralem. Sázka na stroj s pohonnými NiCd vyšla velmi dobře, a to zvlášť když jsem je použil ještě teplé po nabití. Nejdelší let byl 35 minut, ostatní běžné mezi 15 až 20 minutami. Přijímačové baterky jsou teď NiMh Energizer 2500 mAh (nebo 2600?) a drží velmi dobře. Mají velice nízké samovybíjení.

S motorizací jsem stále dost spokojen: Axi 2820/10, 7x NiCd Sanyo 1700 SCR, Aeronaut 13x8, Jeti Advance 40 opto...

... odhaduji a spočetl jsem, že výkon je nejméně cca. 200W...

Tímto posílám také povánoční pozdrav před koncem r. 2007 svým hronovským kamarádům - vždyť na tomhle letišti jsem před cca. 40 lety s nimi poprvé začínal modelařit.

Výše uvedené fotografie Mistrala jsou minulost - viz oddíl Havárie. Dole je Mistral, jak vypadá dnes: jiná křídla, opravený trup. Fotografie je z 16. 3. 2008 vpodvečer za velmi nevlídného počasí u nás na letišti Modelklubu Lipence. V silném větru ale i tak bylo nádherné polétání.