Nieuport 17C -
létání v r. 2010
Na jaře v r. 2010 jsem se chystal vyladit model, abych s ním mohl být
plně spokojený. Se starším palivem z loňska s 15% syntetického oleje,
2% ricinu a 5% nitrometanu se mi zvuk motoru příliš nezdál, takže jsem
se rozhodl na motoru zapracovat: vyměnil jsem stávající svíčku Hangar 9
pro čtyřtakty za novou téže značky, seřídil ventily (sací už měl vůli
větší než 0,1 mm) a otevřel nový kanystr s palivem, tentokrát však
Tornado s 15% syntetického oleje a 10% nitrometanu. Změna k lepšímu
byla ihned patrná.
Můj kamarád Břeťa mě natáčel fotoaparátem na video (rozlišení 640x480). Videa jsem sestříhal a uložil na YouTube, odkud si je můžete prohlédnout. Jsou dostupné z nové dílčí stránky videí na:
Zde jen několik záběrů z videí:
Model už je skoro veterán; je to můj nejstarší model v aktivní službě. Jak jemu, tak i motoru Saito 45S bude brzy deset let.
Další stránky: