Setup 2016 na modelu Variant II



Při létání v říjnu 2016 se mi stala nepříjemná věc: s modelem jsem vystoupal asi do 300 metrů kolmo vzhůru a přemetem přešel do kluzu, tedy chtěl jsem přejít do kluzu, jenže model se stal neovladatelným a řítil se v sudovité spirále dolů, nešla křidélka ani výškovka. Už jsem jej viděl rozmetaný na poli, ale asi 30 metrů nad zemí se řízení chytilo... s modelem jsem ještě chvíli létal a když jsem kolem sebe asi ve výšce dvou metrů letěl na přistání, cukalo se pravé křidélko... snad tedy konektor, jenže v krizové situaci předtím nešlo žádné servo. Během mezipřistání jsem konektor pořádně dotlačil do protikusu a létal znovu asi půl hodiny bez jakéhokoli dalšího problému. Nejspíše to vychází na výpadek odděleného UBEC.

Doma jsem změnil opto regulátor s odděleným UBEC na zahálející Turnigy Trust 45A s SBEC 3A a napájel nový konektor na servo pravého křidélka. Také jsem obnovil zavěšení křidélek: pro ty, co neprovozují modely fy Reichard, jen uvádím, že jsou z obou stran na isolepě, která se časem odlepuje - předtím jsem folii umyl benzinem.


Po létání: Zippy 3S 2100 mAh 35C a regulátor Turnigy Trust 45A

V pátek 28. října 2016 jsem při velmi silném větru - jak se říká, kdy i ptáci chodí pěšky - prolétl Varianta II nad Hronovem na Slavíkově na kopci Na Vrších (500 m n. m.) - v pozadí rozhledna Slavíkov na vrchu Signál.



Nový setup fungoval perfektně, navzdory velmi silnému větru se poměrně lehký Variant ve vzduchu neztratil - díky profilu křídla (MH 30) má velkou pronikavost proti větru, jen občas mě mizel v nafoukávané mlze a oblacích.

S letovým projevem Varianta II jsem spokojený... u Reicharda jsem si jen všiml, že už Varianta nabízí pouze ve verzi III, tj. jen s křídly na polystyrenovém jádru polepeném balsou, tedy ve verzi hotliner, i když ten můj s konstrukčními křídly s hotlinerovskou motorizací létá také (Axi 2814/12).
Další odkazy:

Variant II
Rozložení prvků u Varianta II s příjimačem Schulze 8.35w
Variant II s Assanem
Variant II s Hitec Optima 6
Variant II s motorem Turnigy 2836 1000 kV