Variant II je pro mě nejvíc model skoro
do každého
počasí. Je to hodně také tím, že je velice skladný: celý se vejde do
malé krabice, ještě o něco menší, než je ta, ve které byl zakoupen.
Myslím, že s daným motorem (Axi 2217/20 a vrtulí (Aeronaut CAM 12x6.5)
jsem dosáhl maxima, i když velmi záleži na pohonné baterii.
Používám nyní vlastně dvě: Turnigy 2200
mAh (25-35C)
a
Zippy Flightmax 2200 mAh (20C). Rozdíl je velice patrný, neboť Turnigy
drží dlouho relativně vysoké napětí, kdežto Zippy po čase jde s napětím
při plném plynu
rychleji dolů, což má za následek rozdílnou razanci ve stoupání.
Například při 11,1 V je výkon téměř 140 W a statický tah 1160 g. Motor
sice odebírá proud 18,5 A, což je mírně nad jeho limitem (18 A), ale
Axi to hravě tu chvíli vydrží. Výsledkem je pak poměrně razantní
stoupání asi tak 80 stupňů. Trápí mě jen nízká účinnost 68%.
Zippy se dostává ve druhé polovině létání při plném plynu pod 10 V, což Turnigy činí mnohem později. Při 9,9 V je výkon motoru kolem 108 W a statický tah 985 g; účinnost je mírně lepší kolem 70%. Poslední stoupání se Zippy se pak dostávám na napětí kolem 9,3 V, a to je výkon již jen 94 W a statický tah necelých 900 g. To vše při nepříliš velkých rychlostech, takže i tak lze ještě slušně nastoupat.
Hodnoty napětí při plném plynu mi snímá systém Hitec Aurora, pokud se odvážím podívat se na displej vysílače při stoupání; mám totiž pohonnou baterii zapojenou přímo do přijímače, takže mohu sledovat v reálném čase její napětí, což je velice dobrá pomoc pro létání kromě toho, že nehrozí reset přijímače. Částečně vyprázdněná baterie Zippy při plném odběru měkne mnohem dříve než Turnigy, jinými slovy: její napětí pod zatížením je mnohem nižší než u Turnigy, takže i výkon je pak nižší a stoupání modelu vlažnější. Po vypnutí motoru se však Zippy rychle vrací k poměrně slušnému napětí kolem 11 V i v situacích, kdy uskutečňuji stoupání při napětí mírně nad 9 V, takže závěrem lze říci, že v dané konfiguraci jsou spolehlivé obě baterie.
S modelem jsem nalétal v neděli 27. ledna 2011 při mraze - 3o Celsia kolem 40 minut, mráz byl na baterii (Zippy) cítit (nižší výkon).
Po létání 27. ledna 2011
Variant
II na sněhu