Sirius v r. 2014 s pozměněným setupem


Dlouho jsem o o létání se Siriem nepsal, protože celkem nebylo proč, nicméně v poslední době jsem provedl drobné úpravy: model jsem podrobil dive testu a musím říci, že optimální je létat s lehčími bateriemi.

Sirius

 

V mém případě je 3s lipoly 5000 mAh již trochu moc a při letu je Sirius díky těžší baterii moc natažený (těžký na předek), takže lepší požitek je s 3s lipoly 3700 - 4000 mAh, které jsou až o 100 g lehčí (v závislosti na počtu C a značce). Dalším pokusem bylo vyměnit vrtulové listy, tj. nahradit Aeronaut 13x6,5 listy Aeronaut 13x8. Regulátor 60A by to měl zvládnout, protože při napětí 11,1 V hovoříme v tomto případě o proudu 55 A. S mými staršími bateriemi je při prvních stoupáních napětí 10,6 V, tzn. výkon kolem 400 W při rychlosti 93 km/h a proudu cca. 51 A, přičemž tah je cca. 2200 g. Musím říci, že Sirius motorově ožil a určitě by to bylo ještě viditelnější s novou baterií, kdy by výše uvedené hodnoty byly při 11,1 V: 444 W při 96 km/h 54,5 A a tahu 2369 g. Účinnost pohonu pak je pěkných 73,5 resp. 74,1 % - čím nižší napětí, tím vyšší účinnost.


Sirius


Létal jsem také s trojčlánkem Rhino 3700 mAh 20C, kterému je již pět let (byl zprovozněn v červnu 2009) a stále je (i když mírně přifouklý) v poměrně slušné kondici.


Sirius

Lety byly vždy kolem 60 minut.

Zde jsou grafy z Drivecalcu pro několik charakteristických napětí tříčlánku lipoly při zatížení:


Vrtule 13x8 - 11,1 V



Vrtule 13x8 - 10,6 V



Vrtule 13x8 - 10,1 V



... a jen pro srovnání graf s vrtulí 13x6,5 (tentýž trámec, tj. 55 mm) při napětí 11,1 V:




Další odkazy (foto Siria i jiných modelů):

Sirius -hlavní strana
Foto z létání 1
Foto z létání 2