Létání s Variantem II a Siriem: srpen 2012


V létě jsem moc nelétal, a tak při vhodném větru jsem vyrazil se Mariposou a Variantem II na stráň nad Chotčí. Když jsem u Mariposy vypnul motor v asi 30 metrech, nešla ovládat a střemhlav sebou bouchla do vyprahlé země. Nechápal jsem, co se mohlo stát, ale každopádně připadají v úvahu dvě věci: 1. jelikož motor šel vypnout a na zemi jsem zjistil očesané mikroservo výškovky (na zemi fungovalo před vylétnutím), je možné, že odešlo; 2. regulátor nestihl napájet BECem přijímač (dle propočtů měl rezervu cca 3A) nejspíše z důvodu odběru serv (lineární BEC 2A na 3 mikroserva + motor). Už to nezjistím, takže výsledkem je trochu pocuchané křídlo, které půjde lehce spravit (přestřihly se plastové šrouby, které jej upevňovaly k trupu), rozbitý předek trupu, naražená lipolka, která se hned nafoukla (takže na odpis), a šmajdavá oběžka. U oběžky jsem vyměnil hřídelku, ale zjistil jsem, že se ani tak nebouchla hřídelka, jako vyosilo její uložení v oběžném rotoru. Nějak jsem to upravil... uvidíme, až se roztočí. Mariposu jsem odložil s tím, že jí jednou opravím, nejspíše dostane nový trup.

Pak jsem si spravil chuť s Variantem II: na jedny baterky jsem létal 74 minut a skutečně se dlouhodobě honil po nebi s jedním neposlušným a zvědavým kánětem, které spolu s ním kroužilo v termice a občas na něj dělalo nálety - ale vždy těsně před ním uhnulo.



Koncem týdne jsem pak vytáhl Siria a protáhl jej na obě baterky: Turnigy 5000 mAh a Rhino 3700 mAh. Rhino jsou již přes tři roky staré, trochu se při létání přifukují, ale stále jsou dost tvrdé a mají dobrou kapacitu.



Fotografoval jsem Siria sám; není to vůbec snadné jej při současném řízení na obloze najít:) Na fotoaparátu jsem měl nastavený režim na rychlé sportovní scény.



Lety byly 66 minut na větší baterii a 45 minut na menší. Nic moc, ale zalétal jsem si moc hezky.



Otevřená kabina Siria - baterie Rhino 3700 mAh