Létání s Mistrálem: 9. července 2012


Po dovolené se mi moc chtělo létat, ale navečer po návratu ze zaměstnání ještě foukal velmi silný vítr, což znamenalo, že nejvhodnějším strojem do takového počasí je Mistrál. Protože na našem letišti je omezení létání nad Radotín, nemá smysl tam chodit, pokud vane s převahou západní vítr, tj. kolmo zezadu na dráhu. Naštěstí se začal stáčet, takže nakonec foukal po délce startovací a přistávací dráhy. Byl jsem na letišti sám.




Do Mistrála jsem dal baterii Zippy 3s 4400 mAh a celé nebe bylo moje... asi za tři čtvrtě hodiny se uklidnil i vítr a dokonce byla mírná termika, spíše tedy nulka. Po celkovém motorovém letu 5 minut 26 vteřin (ještě by baterie na chvíli stačila) jsem za cca. 76 minut letu přistál.



Fotografie jsem dělal v zapadajícím sluníčku po přistání, bylo 20 hod. 20 minut.

 

I když má Mistral krátký předek trupu, vyvážení s poměrně lehkým motorem Turnigy 3639 1100 kV (136 g) nečiní potíže; baterie je co nejvíce vzadu (její hmotnost je 322 g v případě Zippy Flightmax 4400 mAh 15C, resp. 306 g u Zippy Flightmax 4000 mAh 20C).



Stoupání je velice svižné i při dost vylétané pohonné baterii (napětí kolem 10V); jen připomínám, že vrtule je Aeronaut CAM 13x6,5; serva pohání štědře dimenzovaný spínaný BEC 5A z regulátoru Himodel Fly Pro Series 40A, přijímač Hitec Optima 7 je napájen přímo z pohonné baterie.
Další odkazy:

Mistral
Turnigy 3639 1100 kV