AKRO-170 - Létání

S Akrem jsem delší dobu nelétal, hodně mě zabavila elektrika. Ještě na podzim jsem musel vyměnit poškozené servo na křidélku - Graupnerovo servo při běhu motoru cukalo. Na jaře 2008 jsem učinil jen dva lety a až včera 23. dubna 2008 jsem se rozhodl s ním začít intenzivněji létat. Motor se postupně rozvolnil a začal i lépe chytat - po druhém letu už na prvni cuknutí.

Video motorové zkoušky

 Model jsem znovu vytrimoval a postupně si na něj znovu zvykal; vcelku oprávněný údiv budil výkon motoru O.S. Max 61 FX; na základě vyhodnocení zkušeností s vrtulí Master Airscrew 12x6 jsem se rozhodl zvětšit stoupání a připravuji vrtuli APC 12x7; i když se ápéceček poněkud bojím - krve svého času teklo hodně:)

 

O.S. Max 61FX

... vyměnil jsem tedy vrtuli Master Airscrew 12x6 za APC 12x7... k tomu musel přijít nový kužel, protože pro vrtuli APC musí být talíř kužele mezi motorem a vrtulí, kdežto pro běžnou masterku může být mezi vrtulí a matkou... je to z důvodu tvaru listů. Výsledkem je tedy také mohutný červený kužel; též 70 mm jako ten žlutý, ale delší. Zajímavé bylo, že otevření jehly zůstalo nakonec stejné, jen motor točí evidentně méně a je tišší; nicméně tah není horší, řekl bych, že možná o trošičku větší. Také se kultivoval volnoběh na nižších otáčkách. Běh motoru zůstal velmi spolehlivý. Motorová zkouška nahoře je ještě s vrtulí 12x6 Master Airscrew.

Zpět na Akro-170 Aries