Sopwith Pup: stavba






Detail uchycení horního křídla. Baldachýn je z ocelového drátu 3 mm a konce se zasouvají do konzolí MP JET s otvory 3 mm, které jsou přišroubovány ke křídlu.


Detail uchycení horního křídla zboku.


Podvozek je dle plánu, tj. hřídel, na níž se otáčejí kola, je pevně spojena s dolní lištou a vše fixováno gumou k nohám podvozku.


Podvozek se zasouvá do otvorů za motorovou přepážkou a do konzolí na spodku dolního křídla; je fixován vzadu gumovým okem. Uprostřed je vidět spojení hřídele kol s dolní lištou. Dohromady pak celý systém pruží.


Na obrázku je vidět baldachýn bez křídel. Křídla se nejprve navléknou na přední držáky a pak na zadní. Obě soustavy proti sobě pruží.


V kabině je vpředu umístěn vypínač. Pilot je na odmontovatelném krytu spolu s ukončením BODA antény přijímače Hitec Optima, která se nasouvá do přilepené smršťovací trubičky.


Koncovky táhel jsou MP JET, ovládací páčky TURNIGY. Ostruha je z tvrzeného hliníku/duralu 2 mm.


Vzpěry křídel jsou ze smrkových lišt zpevněných na koncích překližkou 1 mm, středy potaženy Solartexem, konce nabarveny. Fixace kovovými šrouby 3 mm s matkou. Každá vzpěra je označena, kam patří (pravá přední, levá přední atp.)


Dolní křídlo je fixováno vpředu bukovou kulatinou (2 čepy) a vzadu klasicky plastovými šrouby 5 mm. Je vidět deska serv na ovládání VOP, SOP a motoru. Saito FA-40a má ovládání karburátoru téměř ve středu motoru, proto je nádrž na straně.



Motor hlavou dolů zpředu. Je vidět plastový palivový filtr TURNIGY, vodiče od žhavení motoru, které je vyvedeno dolů vnitřkem za motorovou přepážku (viz konektor na vedlejším snímku). Přijímačové baterie dovažují model a jsou v kapse vpravo nahoře. Jde o zdroj NiMh firmy Hitec 1300 mAh.





Při pohledu zboku jsou dobře vidět vzpěry křídla i všechna táhla křidélek. Za všimnutí stojí také vyvedení výfuku motoru.



Ovládání obou křidélek a uchycení vzpěry. Na modrém kruhu markingu se odráží tráva.


Zatím co propojení křidélek je na horním křidélku uchyceno kovovou vidličkou nastálo, dole se upíná při sestavování modelu pomocí této praktické koncovky TURNIGY.




Kamufláž (marking) dle skutečného Sopwith Pup Patricka Gordona Taylora.



Model zpředu: jak je zřejmé, nedělal jsem maketu motoru.

Ještě několik obrázků přímo ze stavby modelu:








Hrubá kostra modelu
Další odkazy:

Sopwith Pup
Foto z létání
Video