Mistral - dokumentace detailů

Těžiště mého modelu Mistral je 80 mm od náběžné hrany křídla, resp. 18 mm od zadní tečny otvoru hlavní spojky křídla, na trupu bez křídel s namontovanou výškovkou a uloženou pohonnou baterií. Model se dá dobře vyvážit sedmičlánkem Sanyo 1700 SCR.

 

Vlevo poloha težiště T, vpravo lože pohonných baterií zakončené vzadu zarážkou, která fixuje baterie tak, aby bylo dodrženo težiště modelu.

 

Pod ložem pohonných baterií jsou přijímačové baterie: čtyřčlánek tužkových NiMh Sanyo o kapacitě 2500 mAh. Odběr při letu je zhruba 100 mAh na 10 minut letu, tzn. 600 mAh na jednu hodinu letu; myslím, že lze na jedno nabití létat bezpečně nejméně tři hodiny. Přijímačové baterie nabíjím max. proudem 0,3 A po předchozím vybití proudem 0,5 A. Tyto NiMh nedoporučuji nabíjet vyššími proudy, neboť se tím zkrátí jejich životnost a omezí kapacita.

 

Na levém snímku je vidět přijímač Schulze Alpha 8.35w - nastojato se vejde taktak. Přijímačové baterie se zapojují spojením konektoru mezi přijímačem a baterií. Za deskou, na které je na zipu 3M připevněn přijímač, je lože obou serv HS-81.

 

Silové kabely z regulátoru k baterii jsou vyvedeny otvorem na straně lože baterií, tím je dána poloha regulátoru, který díky delším zkrouceným kabelům tlačí silové kabely od motoru ke stěně trupu, takže rotující motor se jich nedotýká. Regulátor je Jeti Advance Opto Plus, nemá vypínač a je tenčí než obdobný regulátor 40 A s BEC.

  

Vlevo jsou vidět háčky v polovinách křídel na protažení spojujícího gumového oka: jedno očko je plně uzavřené (jím se oko provlékne do poloviny) a druhé pootevřené: do něj se navléknou volné konce po protažení trupem. K tomu slouží drátěný háček, jímž si pomáháme při provlékání gumového oka.

 

Vlevo je vidět systém připevnění kabinky; jinak než je v návodu na použití pro model Mistral. Vpředu a vzadu jsou drátěné smyčky (přilepeny epoxidem pod kouskem plochého smrkového nosníku), jimiž se fixuje kabina pod kraje trupu vpředu a vzadu - uprostřed pak je běžný suchý zip, kterým se přitlačí k trupu. Kabinka je pružná, proto ji lze napružit a oba konce drátěných oček zasunout pod povrch trupu vzadu a vpředu - je to rychlé a spolehlivé. Vpravo je táhlo VOP - používám kloubového spoje, jehož osa je pevně připevněna šroubkem s maticí k páce VOP - ta je přilepena do otvoru ve VOP vteřinovým lepidlem.

 

Zde jsou krytky a připojení klapky a křidélka k servům - na rozdíl od stavebnice jsem použil drát 2 mm z výpletu do jízdního kola a opatřil jej závity na obou stranách.

Mistral
Přechod na Hitec Optima a UBEC
Mistral - nový setup

Mistral 2010 s Assanem
Havárie a oprava Mistrala